peppar mig själv

Pepp till mig själv.

För vem skull gör jag detta? För vems skull försöker jag bli sockerfri? Jo enbart för min egen, för att jag är värd att må bra. För att jag är värd att se fin ut. Min kropp ska inte behöva ta skit iform av en massa socker, min kropp är värd bra mat. Hela jag är värd att må bra. Jag ska äta när jag är hungrig, jag ska äta tills jag blir lagom mätt. Svårare än så är det inte.
Jag ska motionera för att jag mår bra av det, kroppen blir sark och mina muskler utvecklas. Mellan mina träningspass ska jag vila och låta kroppen återhämta sig. För det behöver den, och det är den värd. Den släpar runt på mig dag efter dag, och är verkligen värd att bli behandlad med respekt!
Kroppen borde också få lite ompyssling nu som då, eftersom den jobbar så hårt.

Klippte håret idag, det får bli denna veckas belöning. Ett friskt och sunt hår, hjälper självkänslan så att man mår bra med sig själv.
Trots att jag åt massor med naturgodis igår (och ett par till frukost). Jag väljer att inte fokusera på det dåliga, utan att blicka framåt. Här kommer november, och december. Godis och gotta ska jag låta bli. Både för tändernas, hälsans och viktens skull. Kroppen är värd att inte bli utsatt för sådana belastningar.

Och jag har funderat ut ett belöningssystem (och jag garanterar i princip, att jag kommer vara tvungen att fylla på det för att få motivation, men vi börjar så här.)

November

Vecka 1- belöning - en stegräknare!
Vecka 2 -belöning - ansiktsbehandling
Vecka 3- belöning - weekend med vänner
Vecka 4- belöning - teater

Novemberutmaningens belöning: PT-timme eller ny träningsutrustning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0