novemberutmaningen

Som ni vet så ska jag delta i novemberutmaningen, som börjar om ah hjälp, 2 dagar. Som ni alla dessutom vet, så gick jag ner mig i sockerträsket igår. För att klara min personliga strejk fram till jul, och novemberutmaningen hela november har jag beslutat mig för att dessa livsmedel numera inte existerar på min karta;

Förbud
  1. Godis, choklad, lösgodis, naturgodis, you name it
  2. Glass, där finns det ingen ände
  3. Bakverk, småkakor, kex, brownies, pajer, tårtor, marsipan. Allt som bakats och innehåller socker, vetemjöl. smör och sånt.
  4. Efterätter, det är ju sockerfri jag ska bli.
  5. Chips, popcorne, salta pinnar osv. Dessa äter jag annars inte heller, men total förbud är total förbud
Sånt som jag ska undivka
  1. Bröd. Varför kan man undra? Jo jag kan äta mängdvis med bröd om jag sätter igång, en trigger.
  2. Läkerol, detta blir min livlina. Krisar det får det duga
Dessa livsmedel är ordnade enligt hur strikt jag ska undivka dem. Naturligtvis är inte novemberutmaningen körd för att jag äter en skiva bröd. Men det är något jag ska undvika att få i mig.

Och för mig kör den igång redan idag. Varför vänta längre? Det kommer att bli Tufft krävande men jäklar vad kul och peppande.

För att jag ska klara det kommer jag att ha personliga belöningar varje vecka!

Och ja just det den stora belöningen då?

Hmm funderar på en personlig tränare.


Och som ni ser blev det ingen morgonträning idag.
Och jag har svårt att få in träningen överhuvudtaget.
Nå det löser sig, eller så blir det vilodag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0