Detta är min plan

Min plan är att på 5 veckor försöka tappa lite kg, skriva matdagbok och fokusera på att inte äta varken snabba kolhydrater eller enorma mängder fett.
Jag ska klara det och det kommer att gå. Alkohol kommer jag att avstå ifrån så gott det går. Kommer att fokusera på att äta GI-mat och enligt isodieten. En kombo av de båda. Detta är knappast något som är idealiskt för alla. Men eftersom jag lider av ett oerhört stort sockerbehov och vet att min kropp reagerar snabbt som attan på varje jäkla kolhydrat. Fast å andra sidan vill jag inte avstå från alla kolhydrater eftersom jag tränar ca 10 timmar i veckan.

Detta är mina regler för de 5 kommande veckorna;

1. Inget socker -  dvs. jag ska skippa allt vad socker heter och undvika det så gott det går
2. Enbart långsamma kolhydrater
3. Försöka att hålla låg fetthalt på produkterna
4. Ingen alkohol
5. Äta minst 5 måltider varje dag. Dvs. frukost, lunch, mellis, kvällsmat + ett extra mellanmål antingen före lunch eller efter middagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0