korset

Dags att krypa till korset. Dagen har inte gått så där kanon. Det blev ingen träning (bra med vilodag). Men jag har kantat runt på stan hela dagen och gått morgonpromenad. Alltid något. Lunchen gick finfint, eller helt okej, jag blev supermätt trots att jag inte åt så där enorma mängder mat. Fikat gick kanon, nöjde mig med en chi-latte. Kanske inte det bästa alternativet, men jag var sugen på sött, och ville inte äta en bulle eller kaka.
Sen kom eldprovet, som jag inte klarade. Vi, mitt sällskap och jag gick in i en godisaffär (inte min ide) och jag köpte lite naturgodis. Som jag åt upp. Sen bjöd di andra mig på ännu mer godis, som jag var tvugnen att tacka ja till.
Till mitt försvar kan tilläggas, att det skulle ha varit knasigt om jag vore den enda som inte åt godis, främst för att jag är minst i gänget. De pikade mig lite, när jag sa att jag inte var sugen på godis. Får väl räkna detta som min unnar dag. Ganska stolt är jag ändå över att jag på hemvägen, gick in i en affär för att handla och inte köpte mer godis, som jag egentligen var sugen på.
Det som stör mig är att dagen hade kunnat vara perfekt, ifall vi inte hade gått in i godisbutiken. Och jag kännt den sociala pressen att köpa, för jag var inte ens sugen.
Blir att träna hårdare och äta nyttigare, och hoppas att vågen visar minus i slutet av veckan.


Torsdagens planer;
- morgonspinning
- intervallstep-up
- föreläsningar
- (ett extra pass, vet inte vad... kanske afro. Det har jag aldrig prövat förut)
- föreläsningar
- kvällspromenad?? (som kompensation)

Nya tag imorgon,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0