detta var ju inte bra

Vilken katastof dag. Har ätit tårta (och på den fanns choklad, i alla nyanser ni kan komma på), bröd i mängder, efterrätter osv.. Inte bra inte. Jag skulle egentligen inte ätit tårta, men det firades farsdag och vips så skulle alla ha. Inklusive jag, efter att de hade pratat omkull mig till en minibit (inte speciellt svårt), så fick jag en ganska stor bit. Och den var för god att lämna på hälft. Så jag åt upp hela min bit. Sen blev det smörgåsar av bara farten. Och ett jäkla sug har jag haft, varit tvugen att blanda mängder med honung i teet. Jag som aldrig använder socker/sötningmedel i mitt te. Bajs bajs bajs.
Det enda som jag har att säga till mitt försvar, var att jag inte gick och köpte godis efter jobbet. Trots att suget var enormt.

Nåja en tårtbit, är inte hela världen. Och egentligen är ju min novemberutmaning att låta bli godis, glass och bakverk eftersom jag äter sådana mängder av det när jag börjat. Bröd ska jag ju egentligen inte heller äta.
Fast jag tänker inte se det som ett misslyckande till novemberutmaningen, godis är min största lass och det har ju i princip låtit bli.

Jäklar vad jag är öppen med vad jag stoppar i munnnen, egentligen kunde jag ju lika gärna hålla tyst, ingen skulle veta. Men det kanske visar på att jag vill ha en förändring, och den börjar i och med att jag inte ska ljuga för mig själv. Så bäst att skriva ner det. Svart på vitt.

Man ska inte ge mig lillfingret, för jag tar hela handen. Minst om inte hela armen.

Mycket av dagens misslyckande beror på trötthet. Är jag trött så är det lätt hänt att jag slinter. Som tur är jobbar jag morgon i morgon. Då ska det bli en bra. Inte bara i planeringen utan i verkligheten också.
Nej, dags att sova.

Imorgon blir det:

Morgonpromenad
Jobb
Spinning
Intervllbody
Promenad hem

Och allt detta utan socker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0