Jul och nyårsutmaningen

ÄTA TRÄN KÄMPA har kommti med en ny utmaning, under tiden jul-nyår (+ lite till). check it out! Så klar ska jag vara med och försöka kämpa mig till en snyggare, hälsosammare och bättre kropp.
Och jag kan bara säga att jag är totalt imponerad över hennes utmaningar, de är klockrena!
I korthet ser den ut så här. (det ör mina rektioner och tankar som är tillsatta)

MAT
  • Under utmaningen ska två nya hälsosamma recept provas.
    Det tror jag inte kommer att bli något större problem. Får hoppas att man hittar ett par nya favoriter.
  • From 1/1 -11/1 godisförbud
    Oh yeah, it´s pain and I like it. Mitt SOCKERförbud kommer att sträcka sig lite längre, vara sjukt svårt att hålla, men jag är motiverad. Det kommer att gå och framför allt, jag kommer att må SÅ mycket bättre!
  • Regelbundna måltider
    Hör så ihop med sockret för min del, de dagar jag inte äter godis äter jag regelbundet. Så fort jag trycker i mig sockret så blir det kaos.
TRÄNING
  • 15 träningspass
    Få se vad jag hittar på för typ av pass...
  • 50 km
    Inga problem, promenaden kommer att bli min nya vän
  • 150 burpees
    detta var något nytt. Och kommer att bli tokjobbig = vi kommer att tokälska den
  • 20 minuter i plankan (sida)
    Jaha, bara att köra. Jag kommer också troligtvis att sätta in 20 min vanlig planka, så att jag kör rubbet, när jag ändå håller på.
  • Tre intervallpass
    Oj, intervaller på egen hand. Det suger jag på. Men det ska det bli ändring på. Tack för att du tvingar mig till detta! Det blir nog bra att få tummen ur röven och köra lite hårdare.


    VÄLBEFINNANDE
    Varje dag under den här utmaningen ska vi skriva ”tacksamhetsdagbok”.
    Jag kommer att skriva in tacksamhet i min blogg så långt det går, då kan alla ni som läser kanske lära känna mig lite bättre :) och jag har bättre koll..sen när jag får en dålig dag och behöver ha lite pepp...
  • Vi ska även skapa en affirmation
    japp... Får ta och klura på vad jag ska intala mig varje morgon... det blir nog att klistra upp den på spegeln i badrummet...
  • En dag under utmaningen ska du avsätta en timme åt dig själv
    Vi får se hur det går, tänk att något så simpelt kan vara så svårt, speciellt när man bor hos nära och kära och inte har något eget rum att fly till. Men detta borde jag nog få till, på ett eller annat vis.
tjejer (jag antar att det enbart är tjejer, men finns det någon av det motsatta könet, så bara så du vet, jag diskriminerar dig inte med flit) nu KÖR vi!

TACK TRÄNA ÄTA KÄMPA för att du inspirerar och gör min vardag lite roligare! Och ni andra som utmanar mig och ser till att jag följer min plan/strategi! Ni är så fina så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0