9:e december

Frukosten är uppäten. Morgonpromenaden avklarad. Egentligen hade jag tänkt springa. Men jag kände träningsvärken från igår, och konstaterade att en kort och rask promenad vore bättre för mina trötta ben. På så sätt får de sig en återställare och jag orkar eventuellt med ett tungt pass i eftermiddag. Planen är att spinna för min favorit intstruktör.

Gårdagens mat och träning gick riktigt fint, så veckan har börjat bra i alla fall. (tur det eftersom hela helgen blev en stor matkatastrof gånger 100). Eftersom det inte är några speciella fester eller så inplanerade förrän jul, har jag bestämt mig för att försöka att varken äta choklad (eller annan typ av godis och socker) eller dricka alkohol fram till jul. På julafton kommer jag troligtvis att göra ett undantag, men jag ska trots det försöka hålla koll på antalet kalorier jag får i mig. På juldagen blir det utgång för hela slanten, och då kommer alkoholen troligtvis in i bilden. Sen ska jag återigen försöka hålla mig på en stabil nivå med bra mat och mycket motion tills nyårsafton. Då får jag fuska lite igen med alkohol och goda efterrätter. Men återigen på en acceptabel nivå.

Sen efter nyår, då kommer den riktiga utmaningen för mig. Planen är att jag ska ge mig själv ett ordentligt nyårslöfte. Vet ännu inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Men januari kommer i alla fall inte att innehålla godis, bakverk osv. så mycket kan jag säga. Och helst skulle jag (om jag klarar av det) godisstrejka fram till påsk. Det är en utmaning som verkligen är en utmaning..
Men som sagt jag funderar på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0